Δημήτρης Κάσσαρης: ” Συγγραφή και μουσική είναι σχέση αλληλοσυμπληρούμενη και αλληλοεξαρτώμενη”

Ο Δημήτρης Κάσσαρης κατάγεται από τη Μυτιλήνη. Είναι ένας πολυτάλαντος άνθρωπος, ο οποίος ασχολείται πολύ ενεργά με την τέχνη της μουσικής και της συγγραφής και στα έργα του παντρεύει το μουσικό με το συγγραφικό του ταλέντο, ως τραγουδοποιός, τραγουδιστής και συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο του παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο με τίτλο “Τα μουσικολούλουδα και ο Παράφωνος Κάκτος” και με αυτή την αφορμή τον φιλοξενούμε σήμερα στις Τέχνες. Σε μια εκ βαθέων συνέντευξη μαθαίνουμε για το πώς βιώνει ο ίδιος ως καλλιτέχνης αυτή την δύσκολη περίοδο, λεπτομέρειες για την συγγραφή των παιδικών του βιβλίων και την μελοποίηση των στίχων του, καθώς και για τις συνεργασίες του με σημαντικούς ανθρώπους του χώρου της μουσικής, κ.ά. 

Συνέντευξη στη Βάσω Κανιώτη

“Τα Μουσικολούλουδα και ο Παράφωνος Κάκτος” είναι ένα αισιόδοξο παραμύθι με χαρούμενη και ευφάνταστη εικονογράφηση της καλής συνεργάτιδός μου Ελένης Μαραθού. Είναι μια καλαίσθητη και προσεγμένη έκδοση με μεγάλο εξώφυλλο που σέβεται το παιδί αναγνώστη. Και ένα πολύ όμορφο δώρο για ηλικίες από 3-10+ ετών.

Είναι μια ευχάριστη ιστορία όπου πρωταγωνιστές είναι τα κάθε λογής πανέμορφα λουλούδια στον κήπο της μαμάς μουσικής η οποία κάθε μέρα τα ραντίζει με δροσερές νότες και αυτά μοσχοβολούν και τραγουδούν ευτυχισμένα. Ώσπου όλα ανατρέπονται όταν ανάμεσά τους φυτρώνει ένα κακάσχημο φυτό γεμάτο αγκάθια και χωρίς κανένα ταλέντο. Τα μουσικολούλουδα έχουν χαρακτηριστικά ανθρώπων με ανθρώπινα συναισθήματα όπου μέσα από διαλόγους & μία απειλή για ένα επερχόμενο κίνδυνο αναδύονται σημαντικά μηνύματα για τη δύναμη της επιβίωσης σε δύσκολες συνθήκες, για τη σημασία της συγνώμης, για τον σεβασμό στο διαφορετικό και για την αγάπη που δεν κάνει διακρίσεις.

Το βιβλίο κυκλοφορεί στα μεγάλα βιβλιοπωλεία ή μπορεί κανείς να το παραγγείλει από βιβλιοπωλείο της περιοχής του. Επίσης on line ή και τηλεφωνικά από τον εκδοτικό οίκο 24γράμματα, τηλ: 210 612 7074 . Επίσης στέλνεται σε όλη την επικράτεια με δωρεάν τα έξοδα αποστολής. Τέλος, ύστερα από επικοινωνία με τον ίδιο τον συγγραφέα αν θέλετε και να σας το υπογράψει.

Θυμάμαι τον έφηβο Δημήτρη πάντα ανήσυχο καλλιτεχνικά, τον σπουδαστή Δημήτρη αριστούχο στο Ωδείο και στο δίπλωμα κλασικού τραγουδιού, τον αγώνα για την επιβίωση, τις συναυλίες σε όλο τον κόσμο με μεγάλους συνθέτες και πολλά άλλα ωραία αλλά και δύσκολα γιατί τίποτα δεν ήταν στρωμένο με ροδοπέταλα μπροστά μου.

Ευτύχησα ως τώρα να τραγουδήσω με σύνθετες όπως οι Γιάννης Σπανός, Μάριος Τόκας, Χρ.Λεοντής, Γ.Χατζηνάσιος, κ.ά. δίπλα σε μεγέθη τραγουδιστές του ελληνικού τραγουδιού και αργότερα δίπλα σε θηρία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής όπου εργαζόμουν ως λυρικός τραγουδιστής. Φτάνοντας στο σήμερα όπου ως τραγουδοποιός τραγούδησαν τραγούδια μου ο Γιώργος Νταλάρας, η Ρίτα Αντωνόπουλου, ο Κώστας Θωμαϊδης, ο Νίκος Ανδρουλάκης και άλλοι όχι τόσο γνωστοί αλλά υπέροχοι τραγουδιστές.

Τίποτα εύκολο δεν υπάρχει αν έχεις απαιτήσεις από τον εαυτό σου και δεν ζεις με ψευδαισθήσεις κάνοντας αναμασήματα. Στο ίντερνετ ανάμεσα σε διαμάντια και φωτεινές εξαιρέσεις, κυκλοφορεί πολύ κακογουστιά και ηχορύπανση με λέξεις ατάκτως ερημμένες υπό μορφή στίχων που τα ονομάζουν ποιήματα και μουσικές κλεμμένες ασυνείδητα η συνειδητά που τα λένε μελοποίηση. Προσωπικά τώρα για αυτό που ρωτάς ακολουθώ το σύστημα εργασίας που μας δίδαξαν οι μεγάλοι μας συνθέτες. Δηλαδή ξυπνάς και κοιμάσαι με αυτό που γράφεις, το παιδεύεις, το δοκιμάζεις και αλλιώς ώσπου το ξεχνάς, μέχρι να το ξανακούσεις αποστασιοποιημένος.

Τα θέματα μου όπως μαρτυρούν τα βιβλία, τα ποιήματα και τα τραγούδια που έχω γράψει, είναι σμιλεμένα με ό,τι με απασχολεί ως πολίτη και ως καλλιτέχνη. Αξίες, περιβάλλον, ανακύκλωση, διαφορετικότητα, μπούλινγκ, και βέβαια η μουσική.

Σχέση αλληλοσυμπληρούμενη και αλληλοεξαρτώμενη. Ως γνωστόν στην ιστορία της τέχνης έχουν γραφτεί μουσικά έργα, μιουζικαλ, όπερες, κλπ όπως και στο θέατρο, όπου τα κείμενα είναι βασισμένα σε έργα μεγάλων ποιητών της παγκόσμιας λογοτεχνίας, Γκαίτε, Σαίξπηρ, Δουμάς, Καμπανέλλης για να θυμηθούμε και το “Μεγάλο μας τσίρκο” με τον αείμνηστο Ξυλούρη.

Δεν το αποφάσισα ούτε ξύπνησα ένα πρωί και είπα τώρα θα γράψω παρα- μύθι. Η σχέση μου με το λευκό χαρτί κρατάει από μικρή ηλικία που έγραφα στίχους για τραγούδια και ημερολογιακές σημειώσεις όντας από μικρός παρατηρητικός. Σε μεγαλύτερη ηλικία σε μια δύσκολη στιγμή έγραψα την ποιητική μου συλλογή “Αλλιώς” που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη και παράλληλα οι σοβαρές λέξεις λοξοδρόμησαν προς έναν άλλο κόσμο φαντασίας και αθωότητας. Τότε γεννήθηκαν τα παραμύθια.

Κάποιοι δημιουργούμε πρώτα για την ψυχή μας με τον σκοπό να επικοινωνήσουμε το εκάστοτε έργο μας με τον κόσμο γιατί το έχουμε ανάγκη δημιουργός και κοινό. Όσο για το αν μπορεί κανείς να βιοποριστεί σήμερα από την τέχνη μοιάζει με ανέκδοτο. Ωστόσο αυτό δεν σταματάει την έμπνευση ή μια ιδέα για να αναπτυχθεί και να γίνει καλλιτεχνικό έργο.

Ειδικά αυτή την εποχή που ζούμε είναι σημαντικό πρώτα απ’ όλα να κάνεις ό,τι χρειάζεται για να παραμένεις ασφαλής για σένα και για τους άλλους σωματικά, ψυχικά, πνευματικά. Όλο αυτό τον καιρό πηγαινοέρχομαι με μάσκα σε στούντιο ηχογραφώντας με καλούς συνεργάτες τραγούδια μου που αφορούν δυο νέες δισκογραφικές μου παραγωγές και για κάποια τραγούδια μου που τα ερμηνεύουν δημοφιλείς τραγουδιστές και αναμένουμε την κυκλοφορία τους. Έτσι κι αλλιώς πάντα έχω κάτι που με περιμένει. Κάποιες εκκρεμότητες όπως αυτή η συνέντευξη, για την οποία ευχαριστώ πολύ κι εύχομαι καλή και ασφαλή συνέχεια.